11. 3. 2015

OVESNÉ SUŠENKY S OŘECHY

Dnes jsem se rozhodla, že si zkusím upéct svoje vlastní ovesné sušenky. A vypadají opravdu hezky, důležité ale je, jak chutnají. A ano, chutnají dobře.

Ingredience:
95 g ovesných vloček
45 g celozrnné pšeničné mouky
1/2 kávové lžičky kypřícího prášku
15 g ořechů
55 g másla
15 g třtinového cukru
15 g medu (můžete zaměnit s javorovým sirupem)
můžete přidat i sušené ovoce a různé druhy semínek (sezamová, dýňová, lněná, ...)

Postup:
1. V míse smícháme vločky s moukou a kypřícím práškem.
2. Ke směsi přidáme ořechy a popřípadě i sušené ovoce a semínka.
3. Máslo pomalu rozpustíme v rendlíku, poté k němu přidáme cukr, med nebo ten javorový sirup. Směs promícháme.
4. K sypké směsi přidáme tekutou směs. Všechno pořádně promícháme, propracujeme a podle potřeby přidáme pár lžící mléka.
5. Ze směsi můžeme dělat menší kolečka jaká jsem udělala já nebo si je můžete vytvarovat podle vykrajovátek.
6. Placičky umístíme na plech, na který dáme pečící papír.
7. Vložíme ho do trouby, kterou předem vyhřejeme na 160 stupňů a pečeme asi 15-20 minut. Délka pečení záleží na tom, jak moc jsou sušenky silné.

Z této dávky vyjde asi 13 takových koleček.
Dobrou chuť! ♥



6 komentářů:

  1. Akurát dnes som ich piekla. Ale použila som iba med, vločky, banány a strúhaný kokos. A napriek mojej obave sú jedlé, dokonca i chutné :D

    http:/zmenitsaalebozomriet.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím ti :) Taky jsem je dělala poprvé a divím, že jsou jedlé .. ale popravdě jsou tvrdé :D Mamka mě uklidnila tím, že sušenky prostě tvrdé být mohou a jsou dobré :D :)

      Vymazat
  2. Peču dosti podobné sušenky, ale tyhle bych mohla taky vyzkoušet :)
    http://lovelylady6.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Vážně to může být dobré, i když v pečících schopnostech moc nevynikám a většinou to v tý troubě prostě nechám moc dlouho :D
    Ale určitě to někdy zkusím...tento recept hned kopíruju do své elektronické "kuchařky" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom stejně a také jsem je měla tvrdší :D Ale přesto byly dobré :)

      Vymazat

Děkuji za každý krásný komentář.